7/09/2009

A torony az ferde

Korzikára menet akinek cseppnyi földrajzi ismerete még van az tudja, hogy autóval át kell szelni Ausztrián kívül Olaszországon is (persze mehettünk volna a horvátokon és a szlovénokon keresztül is a taljánok felé...de nem akartunk).
Egy olasz nyugati parti városból, Livornoból indul át a komp a szigetre. Ettől a kikötőtől pedig csupán egy macskaugrásra található Pisa. A nagy meleg ellenére úgy döntött a kicccccsalád, hogy megtekintjük a híres nevezetes Ferde Tornyot, mivel még bőven volt időnk a komp indulásáig.

"Kétségtelen, hogy Pisa legfőbb turisztikai látványossága a torony, de nem az egyetlen. A pisai Dóm-tér, a Campo dei Miracoli, vagyis a Csodák tere egy széles terület a város központjában. A tér négy meghatározó építménye a dóm, a ferde torony, a keresztelőkápolna és a temető. A Szűz Máriának szentelt dóm építése 1064-ben kezdődött. Az építész Buscheto volt; őt tekintik a pisai román stílus megteremtőjének."
...nade... még mielőtt dagályos kultúrtörténeti ömlengésbe fulladna ez a bejegyzés jöjjenek hát a képek, melyeket nevezett látványosság közelében vadásztam.

A melegtől kissé punnyadtan bokáztam át a téren, hogy lefotózzam a "zépítményt". A család többi tagja szétszéledt ámuldozni. Bőszen kattingattam a masina exponálógombját legfőképp a toronyra koncentrálva, amikor felfigyeltem a torony tövénél guggoló áldozatra. Nosza mindjárt el is oszlott a melegtől és az aznapi egész napos vezetéstől rajtam ülő bágyadtság és azonnal cselekedtem. Mivel a tér telis tele van fotózó emberekkel, még az álcázással sem kellett törődnöm. Mintegy 50 méterrel arrébb egy ülő szépség laza 2 PONT-osát is sikeresen bezsebeltem. Pisa remek hely :)

A torony alja és a már látható áldozat


bár ez sem több mint 2 PONT, de pízai!

a 2 pontos csaj 1.0

a 2 pontos csaj 2.0


gege



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése