8/10/2009

Ágyas szatmári szilva 2009

Pénteken szabin voltam otthon. Volt időm alkotni.
Nyár elején Szatmárból, Gyügyéről, rokonoktól hoztunk pár liter jófajta szilvapálinkát. Mivel most főzették valamikor június elején, még kissé "karcos", ahogy azt mondani szokás, ezért kell még neki egy kis idő, hogy elsimuljanak az ízek benne. Ezt a folyamatot elősegítendő, arra gondoltam, hogy a kb. 10 literes nagy üvegdemizsonból üvegekbe kiporciózva csinálok valamennyi ágyaspálinkát. A kertünkben most érik a szilva és vásároltam aszalt szilvát is külön, így a szárított gyümölcsöt és a frissen szedett anyagot összekombinálva pompás kis alapot pontosabban "ágyat" lehetett csinálni.
A friss gyümölcsöt kis cikkelyekre vágtam és papírtörlőre kitéve a napra kicsit megszikkasztottam, hogy ne tocsogjon a gyümölcs levétől. Az aszalt szilvákból amelyeket nem lehetett bepasszírozni az üvegbe szintén elfeleztem, elharmadoltam.

(Tipp: érdemes megmosni és szárazra törölni az aszalt szilvát is, mivel az aszalás után a felület kissé piszkos ami zavarossá teszi a páleszt.)

Íme az eredmény:


...hát nem gyönyörűek?! ...ámbár minimum fél évet várni kell az elfogyasztásukra, mert kb. akkorra érik be a mutatvány...

Ja és mielőtt elfeledném. Még ugyanezen nap este baráti társasággal volt Budapesten némi megbeszélnivalónk. A Práter utcában volt a találkozó. A vicc, hogy az áldozat (jóbarátom lánya) ismeri is ezt a blogot. 2 képet is sikerült készítenem róla miközben a társaság teljes odafigyeléssel fotókat nézegetett egy laptopon.

Lássuk hát a képeket:



Legalább 2-3 PONTot ér mindkettő.
(Hácccc, max 2...Szeki)



gege

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése